Preskoči na glavno vsebino

Test gonilk by FAIRWHEEL BIKES



Fantje pri FAIRWHEELBIKES so zopet objavili super test - tokrat togost gonilnega sklopa

Testirane gonilke:

-CAMPAGNOLO: Record (2006), Comp Ultra (2015), Record Carbon (2014), SuperRecord (2015)
-CANNONDALE SISL (2014)
-FSA: K force lite (2015), SL-K Light (2015)
-LIGHTNING Carbon (2015)
-PRAXIS Zayante (2015)
-SHIMANO DuraAce 9000
-SPECIALIZED S-Works (2015)
-SRAM: Force 22 (2014), Red (2014)
-THM: Clavicula classic (2014), Clavicula M3 (2014)

Gonilka vpeta v trdno jekleno konstrukcijo - veriga vse skupaj "blokira" - na ročico pedala se izvaja sila pod katero se izmeri zvijanje gonilke (skupaj z verižniki, osovino in ležaji)
vir: FAIRWHELBIKES


Testiran je bil celoten sklop: gonilka z verižniki in gonilnim ležajem.

Meritev zvitja gonilke so pričeli z 25kg obremenitve.
Rezultati podani v testu so pod obremenitvijo 100kg kar v realnem svetu pri kadenci 100vrtljajev pomeni dobrih 800W moči.

Razlika med najbolj in najmanj togo gonilko je 50% .
Koliko to dejansko pomeni v realnem svetu?

Izguba pri najmanjtogi gonilki je dobre 4W pri dani obremenitvi (800W) - torej so izgube pri "najboljmehki" gonilki okoli 2W glede na najbolj togo (pri moči 800W)

Ampak ker gonilka deluje kot vzmet se nekaj te energije vrne in nam celo pomaga obračati verižnike. Koliko?
Kovinske gonilke vrnejo več energije, karbonska vlakna dušijo vibracije in zato tudi karbonska gonilka vrne manj energije kot kovinska.
Vendar je tu govora o izgubi 1-2% - večina dirk se vozi nekje na 300-400W kar pomeni okoli 2W izgube - če se nekaj te enerije vrne vidimo da so razlike zaradi zvijanja gonilke (in verižnikov) izredno majhne.

Zgoraj napisano zajema le togost - se pravi ni zajeta cena in teža sklopa gonilke.


Graf gonilk po velikosti zvijanja: najbolj toga se zvija najmanj (levo Specialized in PRAXIS works) - najmanj toga (desno - Lightning in starodobna Record)
vir: FAIRWHELBIKES

Teža gonilke,verižnikov in ležaja
vir: FAIRWHEELBIKES


Proizvajalci, ki stremijo k čimnižji teži morajo za to žrtvovati nekaj trdnosti,togosti,vzdržljivosti. Tu pridejo na plano najnovejše tehnologije izdelave/obdelave materialov. THM Clavicula je toga in med najlažjimi, Lightning je samo lahka.
 Lepo se vidi prednost novih tehnologij v primerjavi s staro CampaRecord 2006, ki je najmanj toga(tudi zaradi manjše osovine in ležajev) in najtežja.

Togost v primerjavi z težo gonilnega sklopa - zmaga Claviclula (levo), najslabša gonilka CampaRecord letnik 2006
vir: FAIRWHEELBIKES



Pri tako majhnih izgubah mogoče bolj pride do izraza občutek, ki ga imamo na kolesu. Občutek mehkosti, ko pohodimo večini ni všeč. Tog sklop, ki ob čimnajših izgubah prenaša našo moč na cestno podlago je večini ljubši (še posebaj tekmovalcem).

Ko zamenjamo obrabljene blokeje z novimi je občutek precej boljši - in če imamo merilnik moči (na katerega smo vajeni in poznamo vse vzpone ki jih vozimo) gotov opazimo da vzpon prevozimo na drugačnih wattih.

Celoten dirkalnik (kolo) je sestavljanka večih komponent. Ko seštevamo koliko smo pri vsaki pridobili na koncu dobimo neko številko, ki se bo mogoče dejansko poznala tudi na hitrosti. Vendar sama hitrost ni vse - več so tu občutki med vožnjo. Še posebaj rekreativno kolesarstvo (katerega nemen je uživancija) bi moralo gledati, da v svojem hobiju uživa:)

Celoten test si lahko ogledate na povezavi: KLIK!


Lp
Gregor





Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas