Preskoči na glavno vsebino

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik



ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE?

Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče.

Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti.

Zakaj?

- boljša aerodinamika
- manj občutljivi na bočni veter
- večji volumen pnevmatike
- udobnejša vožnja
- nižji kotalni upor pnevmatik

Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo

Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm

Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru

HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano.

Obroč zunanje širine 25mm (notranje 18mm) in pnevmatika širine 25mm - na koncu dobimo skoraj 30mm

Pri poltublar (klinčer) obročih določa notranja širina končno obliko pnevmatike. Pri tubularjih je oblika določena s samim tubularjem.
Zato je lahko pnevmatika širine 23mm na obroču zunanje širine 18mm (notranja 14mm) celo ožja kot 23mm. Ista pnevmatika pa na širšem obroču -25mm (zunanja širina) in notranji širini 17mm - celo več kot 25mm. pomembna je tudi oblika same pnevmatike (določa oprijem in udobje) ter oblika skupaj z obročem (aerodinamika).
Pnevnmatika širine 25mm bo na enako širokem obroču "debela" tudi do 30mm!

 Ker je stična ploskev na cesti dosti večja kot ploskev ožje pnevmatike (oz pnevmatike na ožjem obroču) ; je tudi optimalen tlak nižji. Tako se take pnevmatike lahko vozijo pri tlaku 7-8barov (odvisno od teže voznika).

Mavic ni šel dlje od 17mm pri notranji širini in 25mm zunanji; medtem ko so ZIPP, ENVE... tudi do 25mm na notranjem in 29mm zunanji širini!
Zakaj Mavic ostaja na max 17mm? Ker so po standardu ETRTO ugotovili možnost snetja pnevmatike (ob idealnih pogojih) . To velja za cestne obroče.

Take pnevmatike so na koncu tudi višje zato je ob nakupu oz menjavi za debelejše/širše potrebno preveriti, če imamo dosti prostora med vilicami in v zavornih čeljustih!
Večina starejših okvirjev je izdelanih za pnevmatike (in obroče) širin 20-23mm. Prav tako zavorne čeljusti - za obroče širine do 20mm.

Premalo prostora v spodji zadnji vilici 

Prednja pnevmatika in res tesna razdalja od vilice - v primeru umazanije bo lepo "brusilo"

Zadnja pnevmatika in premajhna razdalja od vilice

Velikokrat se zgodi, ko namestimo tak set obročnikov na neprimerno kolo se prednja pnevmatika zadane v zavorno čeljust, zadnja pa v spodnje vilice okvirja. Če so zadaj obročniki še slabo centrirani (iz centra) ali je okvir nesimetričen lahko pride do drgnenja pnevmatike/obroča z okvirjem.

Pa so res samo prednosti debelejšega/širšega?

- višja masa obročev in pnevmatik (vendar nekateri proizvajalci zaradi novejših postopkov izdelave in materialov že dosegajo nižje teže kot starejši ozki obroči)
- občutek mehkosti (zaradi večje površine pnevmatike se le ta pri pospeševanjih malo bolj deformira in občutek je lahko malo bolj "leno" kolo)

Debelejše/širše pa bodo občutili bolj težji vozniki - lažji in ljubitelji vzponov (NE SPUSTOV!) bodo verjetno lepše peljali z obroči širine 20mm in pnevmatikami 21-23mm.

Člankov na to temo je na speltu dosti in so obsežni. Če smo pred nadgradnjo našega cestnega dirkalnika je mogoče naprej dobro narediti testno vožnjo z novimi komponentami, da vidimo ali je to za nas ali ne.

Velik plus pri širših obročih in pnevmatikah bo dosežen v CX kolesih - in z disk zavorami se odprejo nove dimenzije. Tako nas gotovo čaka poplava različnih pnevmatik in obročev preden bodo izluščili kaj dejansko je najbolje.
V cestnem kolesarstvu pomojem za cca 80kg težkega - obroći višine vsaj 50mm in z pnevmatikami (kvalitetnimi!) spredaj 23mm ali 24mm in zadaj 25mm na tlaku 8,5bara.

Sorodni in bolj detaljni članki na to temo:

SILCA KLIK!

CYCLINGTIPS  KLIK!


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas